Co děláme

Učitelé: Nesouhlasíme se snižováním výdajů na školství, ohrožuje se tím chod škol

Podle střednědobého výhledu státního rozpočtu pro roky 2023 a 2025 se počítá s poklesem nominálních výdajů na školství o pět procent. Pedagové sdružení v Učitelské  platformě upozorňují, že jsou ohroženy platy nepedagogických i specializovaných pracovníků ve škole. Návrh je zároveň…

Číst dálUčitelé: Nesouhlasíme se snižováním výdajů na školství, ohrožuje se tím chod škol

Učitelé: Otevřený dopis ministru školství Vladimíru Balašovi k zastropování počtu asistentů pedagoga ve školách

Vážený pane ministře, v uplynulých několika měsících byla Učitelská platforma přizvána k diskuzi o připravované úpravě systému financování asistentů pedagoga – parametrizaci podle předem stanovených kritérií.  V současné době probíhá inkluze žáků s potřebou vyššího stupně podpůrných opatření relativně úspěšně…

Číst dálUčitelé: Otevřený dopis ministru školství Vladimíru Balašovi k zastropování počtu asistentů pedagoga ve školách

Organizace podporující učitele a ministr školství se dohodli na detailech reformy přípravy učitelů a jejich podpory v začátcích

Ve čtvrtek 26. srpna se zástupci organizací Otevřeno, Učitel naživo, Učitelská platforma a Začni učit! setkali s ministrem školství, mládeže a tělovýchovy Vladimírem Balašem, aby projednali navazující kroky ministerstva v záležitosti Reformy přípravy učitelů a novely zákona o pedagogických pracovnících. …

Číst dálOrganizace podporující učitele a ministr školství se dohodli na detailech reformy přípravy učitelů a jejich podpory v začátcích

Učitelé: Odebrání dávek za školní absence problém zhorší. Pomoci mohou sociální pedagogové

Učitelé sdružení v Učitelské platformě nesouhlasí s návrhem ministra Mariana Jurečky odebírat sociální dávky rodinám, jejichž děti mají neomluvené absence. Podle pedagogů jsou neomluvené hodiny důsledkem rodinné situace, která by se měla řešit v součinnosti školy se sociálními pracovníky a…

Číst dálUčitelé: Odebrání dávek za školní absence problém zhorší. Pomoci mohou sociální pedagogové

Stanovisko organizací Učitel naživo, Učitelská platforma, Otevřeno a Začni učit! ke jmenování Vladimíra Balaše ministrem školství

Ministra školství Petra Gazdíka, který k 30. červnu 2022 podal demisi na svou funkci, od července nahradí poslanec za hnutí STAN a ústavní právník Vladimír Balaš. Organizace Učitel naživo, Učitelská platforma, Otevřeno a Začni učit! připomínají, že ve školství je…

Číst dálStanovisko organizací Učitel naživo, Učitelská platforma, Otevřeno a Začni učit! ke jmenování Vladimíra Balaše ministrem školství

Učitelé: Odklady školní docházky nemají být odložením školních povinností a prodloužením dětství

Nezralost, logopedické vady nebo nízká míra udržení pozornosti. To jsou nejčastější důvody odkladů nástupu do první třídy základní školy. Mnozí rodiče považují odklad za odložení starostí, podle pedagogů sdružených v Učitelské platformě by to měl být ale rok poctivé práce…

Číst dálUčitelé: Odklady školní docházky nemají být odložením školních povinností a prodloužením dětství

Učitelé: Stávku nepodpoříme, požadujeme ale pomoc těm, kteří podporu potřebují

Pedagogové sdružení v Učitelské platformě se nepřipojí ke stávkové pohotovosti ani stávce zaměstnanců ve veřejných službách. Podle Učitelské platformy by měla podpora směřovat těm, kteří pomoc potřebují nejvíce. Mezi ty učitelé nepatří. Zároveň však pedagogové podporují zvýšení platů provozním zaměstnancům…

Číst dálUčitelé: Stávku nepodpoříme, požadujeme ale pomoc těm, kteří podporu potřebují

Učitelé: Největší mýty o novele Zákona o pedagogických pracovnících a proč je důležité novelu schválit

V meziresortním řízení se nyní projednává novela zákona o pedagogických pracovnících. Pedagogové sdružení v Učitelské platformě proto předkládají vysvětlení nejčastějších mýtů, které vládní poslanci uvádějí jako důvod k neschválení. Zároveň Učitelská platforma uvádí důvody, proč by měli zákonodárci novelu zákona…

Číst dálUčitelé: Největší mýty o novele Zákona o pedagogických pracovnících a proč je důležité novelu schválit