Co děláme

Učitelé: Komunikace ministerstva ohledně převodu financování nepedagogů a pomůcek na zřizovatele škol je nepřijatelná

Od 1. září 2025 přechází na zřizovatele regionálních škol financování nepedagogických zaměstnanců škol. Tato významná změna systému financování narychlo během několika měsíců přináší zřizovatelům i školám a jejich zaměstnancům mnoho nejistoty. Současně s převodem financování nepedagogů přichází také další změna,…

Číst dálUčitelé: Komunikace ministerstva ohledně převodu financování nepedagogů a pomůcek na zřizovatele škol je nepřijatelná

Učitelé: Převodem financování pomůcek a vzdělávání pedagogů (ONIV) na zřizovatele škol se MŠMT vzdává vlivu na kvalitu vzdělávání a rozevírá nůžky mezi školami

Od 1. září 2025 přechází na zřizovatele regionálních škol financování nepedagogických zaměstnanců škol. Ministerstva financí a školství se zapřísahají, že do obecních a krajských pokladen dorazí částka ve stejné výši, jakou nyní posílají do mzdových rozpočtů škol samotných. Bohužel už…

Číst dálUčitelé: Převodem financování pomůcek a vzdělávání pedagogů (ONIV) na zřizovatele škol se MŠMT vzdává vlivu na kvalitu vzdělávání a rozevírá nůžky mezi školami

Volně na motivy etického kodexu: Učitel je vnímavý ke kulturním a sociálním rozdílům společenství, v němž působí

V období oslav, a obzvlášť v ČR tak totálních, jako jsou Vánoce, se musí učitel zamyslet, jak se cítí děti, které neslaví, nemají důvod slavit, nechtějí slavit, nesmějí slavit… Protože v tomto období může žákův wellbeing spočívat také v tom,…

Číst dálVolně na motivy etického kodexu: Učitel je vnímavý ke kulturním a sociálním rozdílům společenství, v němž působí

Příprava nového rámcového vzdělávacího programu vázne, je potřeba postupovat systematicky, lépe komunikovat  a nespěchat s implementací

Učitelé a ředitelé sdružení ve spolku Učitelská platforma s obavami sledují proces přípravy tzv. velké revize RVP ZV. V průběhu procesu dochází k neuváženým zásahům do již hotových částí RVP, nejsou také hotové modelové školní vzdělávací programy, vybrané školy pro pilotáž. Takto výrazná a ambiciózní změna také potřebuje ke svému zavedení motivovaný a erudovaný pedagogický personál – ty ale nemají stále s čím pracovat, na co se při přípravě změn spolehnout.
Číst dálPříprava nového rámcového vzdělávacího programu vázne, je potřeba postupovat systematicky, lépe komunikovat  a nespěchat s implementací