Učitelská platforma

Budoucnost pro učitele. Učitelé pro budoucnost.

Home Facebook-feed
Učitelská platforma
Učitelská platforma
Náš člen vedení Michal Kaderka v Otázkách Václava Moravce komentuje otevřený dopis Učitelské platformy z tohoto týdne - chceme jasná pravidla pro uzavírání škol!
Učitelská platforma
Učitelská platforma
Člen našeho vedení Michal Kaderka vysvětlil pro CNN Prima, proč jsou současná pravidla pro koronaopatření neprůhledná.

"Kaderka taktéž redakci řekl, že ačkoliv Učitelská platforma žádá o zveřejnění kritérií, tak si uzavření škol nepřeje. Podle něj je však aktuální situace okolo pandemie taková, že k uzavření přesto dojde. „Byť se to veřejně popírá, tak si myslíme, že se k tomu schyluje. My si to samozřejmě nepřejeme, ale když to tak má být, tak ať vláda dá nějaké podmínky, podle kterých se to řídí,“ sdělil učitel CNN Prima NEWS.

Podle něj totiž čtvrteční rozhodnutí ministra Vojtěcha o povinném nošení roušek muselo vyjít na základě konkrétních dat. Právě zveřejnění těchto dat by školám velmi pomohlo. „Zatím pouze slyšíme, že se situace zhoršuje, ale my bychom chtěli, aby ta situace byla predikovatelná,“ řekl Kaderka s tím, že takto by se ředitelé škol i rodiče mohli alespoň připravit. „Máme sice nějaký krizový plán, ale nechceme, aby se to zase uzavřelo z hodiny na hodinu. Takhle se nedá pracovat,“ doplnil Kaderka."
Učitelská platforma
Učitelská platforma
"Učitelská platforma ve čtvrtek zveřejnila otevřený dopis premiéru Andreji Babišovi, ministru zdravotnictví Adamu Vojtěchovi a hlavní hygieničce Jarmile Rážové. Vadí jim nejasné podmínky, za nichž se rozhodne o zavření škol, a žádají o jasná a transparentní pravidla!"
Učitelská platforma
Učitelská platforma
Náš člen revizní komise Jaroslav Jirásko o prvním dni s rouškami.

„Jedna maminka se na mě obrátila, že si nepřeje, aby její dítě tu roušku nosilo. Já jsem jí ale vysvětlil, že způsobuje komplikace mně, protože nevím, jak postupovat. Tím, že tady bude dítě bez roušky, porušuji nějaká nařízení, která mají zákonnou účinnost,“ řekl Jaroslav Jirásko, ředitel základní školy K. V. Raise v Lázních Bělohrad.

„Odůvodnila své rozhodnutí tak, že nucení zdravého člověka používat roušku je zjevné mučení dokázané dle dohody o ochraně lidských práv a základních svobod. Zároveň zpochybnila i usnesení vlády, kdy podle ní nejsou dostatečné podmínky pro nošení roušek,“ řekl Seznam Zprávám Jirásko. Nakonec se ale s maminkou dítěte dohodl a do školy dítě přišlo v roušce.
Učitelská platforma
Učitelská platforma
Rozhovor s naší členkou Petrou Boháčkovou. Petra je jedna z nejvýraznějších a nejzkušenějších učitelek, které využívají digitální technologie ve výuce a byla členkou prvního volebního výboru Učitelské platformy.

"Nebylo by tedy jednodušší rovnou nastoupit na distanční výuku, když to bude v rouškách složité? V březnu se školy zavřely prakticky ze dne na den a nikdo to nečekal.

Na distanční výuku se připravujeme průběžně a nejlépe, jak to jde. Už na konci školního roku před prázdninami jsme na škole zřídili tým, který se tomu systematicky věnuje a školí svoje kolegy, mapuje i možnosti žáků. Až dostaneme přislíbených 20 tisíc korun na učitele pro obnovu techniky, tak ji obnovíme. Vyčleněný tým se také snaží připravit rozvrh distanční výuky, což pro školu s 1 300 žáky vůbec není jednoduché.

Měla by podle vás být distanční výuka rovnou, nebo ne?

Pro mě je kontakt ve třídě těžko nahraditelný. S distančním vzděláváním nemám problém, webináře vedu i mimo školu jako ambasadorka eTwinningu Domu zahraniční spolupráce. Takže pro mě sezení před počítačem a výklad není cizí, jen to není to samé, jako interakce ve třídě. A vlastně mi to před uzavřením škol ani nijak nepřišlo, že by mi to chybělo. Ale ty dva měsíce byly opravdu dlouhé. Chybělo mi to a hodně. Takže já doufám, že budeme ve školách tak dlouho, jak to jen půjde. Byla to pro mě zajímavá zkušenost a to i v té situaci, že mým největším koníčkem je sedět v křesle a číst si knížky. Když jsem ale měla zakázáno jít ven, nikdy se mi tam nechtělo víc."
Učitelská platforma
Učitelská platforma
Rozhovor s naším členem vedení Michalou Kaderkou.

"V otevřeném dopise se dožadujete nastavení hranice, po jejímž překročení je možné školy automaticky uzavírat. Proč?

Abychom věděli, co může přijít v případě zhoršení situace. Musí tam být nějaká připravenost. Navíc by to pomohlo nejen nám, ale například i restauracím a hospodářství obecně. Máme tu sice semafor s nějakými stupni, ale nedozvíme se, kvůli čemu jsme se zase posunuli o stupeň výš. A když už nevíme, kvůli čemu jsme se tam dostali, měli bychom aspoň znát dopady toho konkrétního stupně."
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial