Učitelská platforma

Budoucnost pro učitele. Učitelé pro budoucnost.

Home Facebook-feed
Učitelská platforma
Učitelská platforma
Máme tři pilíře činnosti:

1. Vzájemná podpora mezi učiteli. Jsme největší sborovnou v ČR, kde se navzájem učitelé podporují, aby učili lépe.
2. Kultivace veřejného prostoru, jak se mluví o vzdělávání. Jsme proto velmi aktivní ve spolupráci s médii i na mnoha sociálních sítích.
3. Advokační činnost: spolupracujeme s politiky a vysvětlujeme jim, jaké dopady mají legislativní změny na učitelský terén.
Učitelská platforma
Učitelská platforma
Jak se na dětech, rodičích i učitelích podepsalo několik měsíců on-line výuky? Zvládnou děti návrat do škol? Odpoví experti v diskusi projektu Chytré Česko v pátek 16. dubna od 15 hod. v živém streamu na Aktuálně.cz.

Diskutovat budou:

Petra Mazancová, učitelka Gymnázia Josefa Jungmanna v Litoměřicích a předsedkyně Učitelské platformy

Ivo Jupa, ředitel Národního pedagogického institutu

Kateřina Konrádová, členka projektu Učitel naživo a expertka na vzdělávací politiku, která například sdělí své zkušenosti s tím, jak online vzdělávání zvládají ve Finsku.
Učitelská platforma
Učitelská platforma
Ze sociálních sítí: "Jak to také mohou děti cítit: syn (3.třída) si nachystal oblečení zítra do školy - slavnostní košile. Prostě se těší."

Zítra začíná jedna z nejnáročnějších logistických akcí pro školy, možné konflikty s rodiči i právníky.

Nevadí, i my se na děti těšíme!
Učitelská platforma
Učitelská platforma
Naši členové, ředitel pražské Základní školy profesora Švejcara Ondřej Lněnička a ředitelka ZŠ a MŠ Kocbeře na Trutnovsku Sofie Hladíková, popisují pro Deník N, jak se připravují na testování dětí a jejich návrat do škol.

„Je to fofr, jsme v dost velkém časovém tlaku všechno připravit. Toto je bezesporu nejnáročnější logistická akce, kterou jsme dosud měli,“ říká ředitel školy Ondřej Lněnička.
---
„Fáze, kdy rodiče čekají doma na výsledek testu dítěte, je asi nejnáročnější. V pondělí jde domů pouze pozitivní žák, ostatní děti zůstávají, protože s ním nebyly dosud v kontaktu. Pokud k této situaci dojde při čtvrtečním testování, odcházejí domů i děti, které jsou aktuálně negativní. Doma počkají na výsledek PCR testů pozitivních spolužáků,“ popisuje ředitel.
---
Ředitelka kocbeřské školy musí narychlo vše zorganizovat tak, aby děti mohly chodit do družiny. Jednou z možností je, že by se o žáky z druhé skupiny postarala asistentka, která jindy pracuje s dětmi v rámci inkluze.

S menším počtem žáků se i snadněji plánuje testování. „Chceme zkusit testovat děti rovnou při vstupu, nikoliv až ve třídě. Děti chodí do školy postupně, takže pokud bychom to zvládli před začátkem hodiny, zbude o to více času na vyučování. Personálně to snad nebude problém, kromě mě bude u testování při vstupu také školnice a druhá paní učitelka,“ poznamenává Hladíková.
Učitelská platforma
Učitelská platforma
Naše předsedkyně Petra Mazancová hovoří o zkušenostech ředitelů s přípravou návratu do škol.
"Musím smekat, jak k tomu ředitelé přistupují, ale ten termín je opravdu hodně šibeniční. ... Přístup rodičů k testování problém je, situaci nijak nenahrává to, že vyšlo několik rozborů o tom, že ty testy nejsou kvalitní, což značně komplikuje komunikaci s rodiči - myslím, že to si školy nezasloužily."
Učitelská platforma
Učitelská platforma
Dnes se k projektu Partnerství pro vzdělávání 2030+ připojilo sedm nových signatářů z řad odborných partnerů.
Můžete se podívat na záznam ze Slavnostního podpisu Memoranda o Partnerství pro vzdělávání 2030+ ⏩ https://fb.watch/4K_0WRQNlh/

Signatáři jsou:
✍️ EDUin
✍️ Učitelská platforma
✍️ Učitel naživo
✍️ Jednota školských informatiků (JSI)
✍️ Asociace výchovných poradců
✍️ Pražské centrum primární prevence
✍️ LOCIKA - centrum pro děti ohrožené domácím násilím

TZ ke stažení zde:
skav.cz/wp-content/uploads/2021/04/TZ-Memorandum-Partnerstvi-2030.pdf
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial